Steel Battalion: Heavy Armour | جنگی متفاوت
 
بازی های رایانه ای AA77

 

در E3 سال 2010 مایکروسافت عناوین مختلفی را برای Kinect رونمایی کرد. این عناوین اکثراً مخاطبان غیر حرفه ای و کم سن و سال بازیهای ویدئویی را هدف قرار داده بودند و در حالی که اغلب آنها هنگام تجربه دسته جمعی حس و حالی جدید را به مخاطبان خود منتقل میکردند، هنگام تجربه تک نفره، برای مخاطبان خود تکراری و خسته کننده شده و در مدت نسبتاً کوتاهی جذابیت خود را از دست میدادند. در واقع نکته متمایز کننده و نیرو بخش این عناوین لذتی بود که از بازی کردن چند نفره آنها بوجود می آمد. مسلماً عناوینی که از کنار هم قرار گرفتن بازیهای کوچک و بی هدف (Mini Game) بوجود آمده اند، نمیتوانند برای مدت زمان طولانی مخاطبان حرفه ای یا بزرگسال خود را راضی نگه دارند. میتوانیم این دست از بازیها را به عنوان موج اول بازیهای کینکتی بشمار آوریم.

اما در TGS 2010 و قبل از وارد شدن کینکت به بازار، مایکروسافت بازیهای جدید استدیو های ژاپنی را برای این سنسور حرکتی معرفی کرد و مدعی شد که بازیبازهای حرفه ای نیز میتوانند از این وسیله استفاده کرده و لذت ببرند. تا به امروز عناوین زیادی برای این سنسور آمده و هر کدام بخشی از پازل به هم ریخته ساخت بازیهای مخصوص حرفه ای ها را کامل کرده اند. Child of Eden ،The Gunstringer ،Dance Central ،Forza Motorsport 4 و ... Mass Effect 3 هر کدام به نوبه خود نشان دادند که کینکت در هر سبکی و به طریقی میتواند مثمر ثمر واقع شود. اما امسال و در نمایش بهاره مایکروسافت بازیی به نمایش در آمد که بنظر میرسد بتواند نسل جدیدی از بازیهای کینکتی را برای ما به ارمغان بیاورد. بازیی که از ترکیب کنترلر عادی Xbox 360 و کینکت به طور همزمان سود برده و گیم پلی ترکیبی را به مخاطبان خود ارائه میدهد (البته اگر Forza 4 را فاکتور بگیریم).   

Steel Battalion: Heavy Armour در واقع دنباله ای بر سری Steel Battalion است که از سال 2002 برای Xbox ارجینال عرضه شد. سازنده این عنوان استدیو  From Software میباشد که پیش از این عناوینی مانند Armored Core، Dark Souls و Ninja Blade را برای کنسولهای نسل حاظر ساخته است. داستان بازی جنگ جهانی بین آمریکا و یکی از کشورهای آسیایی (احتمالاً چین) در سال 2082 را توصیف میکند، که بواسطه نابود شدن تمام Microprocessor ها در سال 2020، تنها بر جنگ افزارهای مکانیکی تکیه دارد. عامل نابودی ساخته های الکترونیکی بشر در سال 2020 حمله میکروبی عنوان شده است که به سیلیکونهای موجود در قطعات الکترونیکی حمله ور، و آنها را از بین میبرده است. مهمترین سلاح در طول این جنگ ها ربات هایی هستند که بر روی دو پای مکانیکی خود حرکت کرده و در دنیای بازی با نام Vertical Tank ( به اختصار VT ) شناخته میشوند. شما در بازی نقش گروهبانی را ایفا میکنید که فرماندهی یکی از این VT ها را در اختیار دارد. 

هنگام پیشبرد بازی و انجام نبرد های سهمگین مهمترین و آخرین امید شما خدمه و VTـی است که در اختیار دارید. خدمه VT در واقع نقش بازوهای توانمند شما را در حین جنگ ایفا میکنند و شما باید برای بالا بردن شانس پیروزیتان در نبردهای پیش رو از آنها حفاظت کرده و در مواقع لازم آنها را تحت کنترل خود درآوردید. شعار بازی جنگ در داخل و بیرون است. از یک سو شما و همقطارانتان باید با دشمنان متجاوز بجنگید و از سوی دیگر میبایست مانع از بروز رفتارهای احمقانه ناشی از ترس در خدمه VT شوید. حدود 20 حرکت، کلید و ژست برای کنترل بازی در اختیار خواهید داشت که از ترکیب کنترلر عادی و کینکت حاصل میشوند. تمامی این حرکات و رفتارها برای زنده ماندن شما و به پایان رساندن هر مرحله کاربردی بنظر میرسند. عوض کردن نوع گلوله ها، عوض کردن نمای دوربین در کابین، چک کردن وضعیت خدمه، روشن کردن موتور و ... از جمله کارهایی هستند که میبایست بصورت مداوم و بموقع انجام دهید. 

انجام تمامی این حرکات و استفاده از کنترلر 360 برای حرکت و تیراندازی و تنظیم زاویه دوربین در بازی باعث میشود که ترکیبی واقع پذیر و خوشایند را در هنگام بازی شاهد باشید. کارهایی که با کینکت انجام میدهد به همان شکلی طراحی شده اند که در واقعیت ممکن است با آنها روبرو شوید. از یک خوش و بش کردن ساده با خدمه VT گرفته تا گرفتن یک سیب که به سمتتان پرتاب شده و یا بیرون انداختن یک نارنجک که به داخل کابین پرتاب شده است و ... همگی کارهایی هستند که باید با بدنتان انجام دهید و به نوعی میتوان گفت این حرکات جایگزینی برای QTE های متداول در بازی های ویدئویی هستند. نکته جالبتر درباره بازی این است که بر خلاف اکثر عناوین کینکتی شما ملزم هستید که در حین انجام بازی بر روی صندلی بنشینید.

 

اگر از جای خود برخیزید، خواهید دید که نمای دوربین از داخل اتاقک VT خارج شده و با باز کردن در فوقانی آن بالا تنه شما خارج از VT قرار میگیرد. دست خودتان را مانند حالتی که دوربین دوچشمی در دست میگیرید در مقابل صورتتان بیاورید، دوربین بازی زوم میشود و میتوانید محیط پیرامون را بررسی کنید با یک نگاه به سمت چپ تیرباری را میبینید که میتوانید در طول بازی مورد استفاده قرار دهید؛ به داخل کابین بازگشته و با دستهای مجازیی که برای کنترل اهرمها و کلید ها طراحی شده اند محیط را بررسی کنید خدمه خود را لمس کنید و شاهد عکس العمل آنها باشید؛ از VT خارج شوید و به کمک سایر همرزمان خود در میدان جنگ بروید و ... در تمامی این لحظات شما با بدن خودتان محیط بازی و وضعیت های مختلف آن را تحت تأثیر قرار میدهید. این خاصیت کینکت است که بعد از گذشت چند لحظه کاری کند که بی اختیار خود را در داخل بازی پیدا کنید و این بازی با طراحی درست حرکات و وضعیت های پیش رو این احساسات و لذتهای حاصل از آن را برای شما دو چندان خواهد کرد.

هنگامی که اهرمها و کلیدهای داخل کابین را شناختید میتوانید کنترلر 360 را در دست گرفته و با VT حرکت کنید. سبک حرکت در بازی مشابه سایر عناوین استاندارد است. آنالوگ سمت چپ برای حرکت رو به جلو و عقب و آنالوگ سمت راست برای چرخاندن دوربین در زوایای مختلف، LT برای شلیک تیربار و RT برای شلیک گلوله های تانک در نظر گرفته شده اند. شما در طول بازی میتوانید یکسری انتخابهای محدود داشته باشید که امکان دارد در موقعیت های بعدی تأثیر گذار باشند (مانند کمک کردنتان به یک گروه دیگر و به تعویق انداختن مأموریت اصلی خودتان). همچنین سلامتی روحی و جسمی خدمه VT نیز جزو نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید. اگر شما نتوانید VT را به خوبی کنترل کرده و در تقابل با دشمن ضعیف عمل کنید شاهد زخمی شدن خدمه خواهید بود و از کارایی آنها کاسته میشود و یا مشاهده میکنید که آنها ترسیده اند و قصد ترک کابین را دارند. حتی ممکن است آنها در طول جنگ کشته شوند و مجبور شوید تمام وظایف آنها را تا پایان مرحله انجام دهید و این، احتمال موفقیت شما در آن مرحله را پایین می آورد.

 

البته اگر از طرفداران قدیمی این سری بازی (و عناوین شبیه ساز جنگ رباتها) بوده باشید و کنترلر های، حدوداً، 40 دکمه ای مخصوص این بازی را تجربه کرده باشید ممکن است از این بازی خوشتان نیاید و یا نسبت به آن حس خوبی نداشته باشید. میتوان گفت که Steel Battalion: Heavy Armour دقت و شبیه سازی دو عنوان عرضه شده در نسل قبل را ندارد اما لذت بخشی و حس واقع گرایانه حرکاتی که بواسطه کینکت انجام میدهید باعث میشوند که تجربه ای جدید را پیش روی خود ببینید. کنترل ادوات داخل کابین با کینکت سخت است و برای یادگیری و اجرای تمامی آنها به تمرین نیاز خواهید داشت و دقت در انجام دقیق حرکات میتواند بر استرس و هیجان شما در طول بازی اضافه کند. 

این بازی در 22 June سال 2012 به بازار عرضه خواهد شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.